Customer Acquisition Cost (CAC)

Customer Acquisition Cost (w skrócie CAC) to współczynnik, jakim określa się koszt pozyskania 1 klienta. Jeśli firma, sklep, organizacja wydawała 1500 zł netto na kampanię reklamową, a w jej wyniku pozyskała 5 nowych klientów, to dla tego przykładu CAC wynosi 300 zł netto, bo: 1500 / 5 = 300.

CAC jest jedną z najprostszych metryk badania efektywności kampanii reklamowych, choć zarazem – jest mało wyczerpująca analitycznie. CAC nie uwzględnia bowiem szerszego kontekstu danych (w tym np. całkowitego cyklu życia klienta – tzw. LTV).

Jakiego artykułu szukasz?

Zamknij